Terveisiä junioreiden SM-kisoista

23.2.2012 / Junioreiden SM-kisat ovat tulevaisuuden lupauksia täynnä. Ultimate.fi kaappasi heistä pari sivummalle vaihtaakseen muutaman ajatuksen turnauksen tunnelmista ja junnu-ultimaten maailmasta.

Junioreiden kohtaama kysymyspatteri:

1. JSM-pelit ovat alkaneet, mikä on fiilis?
2. Mitkä on turnauksen tavoitteet?
3. Millaista ultimatetoimintaa sinun paikkakunnallasi on? Pelataanko koulussa ultimatea?
4. Kaipaisitko enemmän ultimate-toimintaa omaan kouluusi? Jos kyllä niin, millaista?
5. Mitä muuta toimintaa junioreilla pitäisi olla? Turnauksia, leirejä, mitä?
6. Jos saisit muuttaa ultimatesta yhden asian, mikä se olisi?
7. Täydennä lause: Ultimatessa parasta on _____?
8. Sana on vapaa!

Tomi ja Heidi Paunonen, 14v ja 18v, Heidi pelannut 8 vuotta ja Tomi 2,5 vuotta, SOS

1. Heidi : Hyvät, viimeiset sisä-JSM:it. Tomi: TOOSI hyvät! Kotikisat.

2. Paunoset: Kultaa! 

3. Paunoset: Harvemmin, kerran pari vuodessa. Meillä on erikseen junnutreenejä sekä junnut saa käydä miesten treeneissä testailemassa.

4. Tomi: Joo, toivoisin. Liikuntatunteille lisää ultimatea, onneksi Sipoossa on ensimmäistä kertaa tulossa koulujen väliset ultimatekisat!

5. Tomi: Leirejä! Heidi: Turnauksia.

6. Heidi: En mitään, tunnettavuutta olisi kyllä kivempi saada lisää. Tomi: En mitään kai. Tää on hyvä!

7. Tomi: Ei ole tuomareita! Heidi: Kaikki ja hyvä spirit. Eikä oo tuomareita!

8. Heidi: Kaikki tuo kaverinsa mukaan pelaamaan, että saadaan lisää junnuja!

Kerkko Visuri 18v, pelannut 6 vuotta, EUC

1. Tosi hyvä, tiukkoja pelejä saatu ja hauskaa on ollut.

2. Parantaa koko ajan peliä, ei ole oikeastaan mitään sijoitustavoitteita – pelataan niin hyvin kuin pystytään!

3. Espoossa on SM-tason joukkueiden treenejä, sekä avoimia pelivuoroja joihin kaikki ovat tervetulleita. Koulussa pelataan, mutta aika vähän. Lähinnä tytöt pelaavat.

4. Joo, olis kiva jos olis mahollisuus saada koulusta oma jengi ja erilaisia harjoitusvuoroja.

5. Ehkä avoimia leirejä enemmän, niissä on hauskaa ja varmasti uudet pelaajat löytävät enemmän kokemusta ja intoa leireistä.

6. Sisäkauden pituus

7. Kansainväliset kovat pelit

Minttu Perälä, 15v, pelannut 2,5 vuotta, Vaasa Saints

1. Hyvä, vähän ehkä on jännittänyt

2. Itse haluan pelata mahdollisimman hyvin sekä kehittyä.

3. Koulussa ei pelata ultimatea. Saintsin treenejä. Ainakin on naisten ja junnujen treenejä, veikkaan että on myös miesten treenejä.

4. Kyllä varmasti kouluun vois tuoda jonkun verran ultimatea. niin monet eivät nimittäin tunne ultimatea lajina.

5. Ehkä sekaleirejä tytöille että pojille.

6. Ei mikään!

7. Kehittyy kunto ja tapaa uusia ihmisiä.

8. Ultimate on hauskaa!

Milla Nissinen, 18v, pelannut 4 vuotta, kotiseura LeKi ja UFO

1. Hyvä, itsevarma. Tosin joka paikkaa vähän särkee mutta kyllä se siitä.

2. No tietty voittaa!

3. Itse olen tällä hetkellä tamperelainen, jossa junnutoimintaa ei ole. Sen sijaan Lempäälässä junioritoimintaa on enemmän kuin tarpeeksi. Koulussa ei pelata ultimatea, koska siellä ei ylipäätänsä ole liikuntatunteja.

4. En, koska en pidä sääntöjen selittämisestä aloittelijoille, jos itse joutuin koulussani opettamaan sitä muille.

5. Hattuturnaukset olisi kivoja, että saisi pelailla muidenkin junnujen kanssa.

6. En mitään, tää on niin loistava laji!

7. Ihanat ihmiset, keihin olen tutustunut ultimaten kautta.

Kisahengari Tuulia, 16v, Sipoosta (ei kuvaa)

1. JSM – mikä fiilis? Miltä pelit näyttää? Ihan hyvältä näyttää ja ihan hyvät ovat fiiliksetkin!

2. Miten löysit tänne? Tulin katsomaan Annin, Emman ja Empun pelejä (SOS) ja tietty cheerleedaa.

3. Oletko ennen nähnyt ultimate pelejä? Oletko pelannut itse? Olen nähnyt, pari kertaa itse olen käynyt treeneissä.

4. Mitä mieltä olet ultimatesta? Söpöjä poikia, eikö niin! Ihan hauskaahan tää on.

5. Mitä terveisiä haluat lähettää ultimate ihmisille? Jatkakaa samaan malliin!

Junioreiden SM-finaali pelataan samassa tilaisuudessa kuin avoimen ja naisten mitalipelit Pasilan urheilutalolla 9.3. Kultamitalia tavoittelevat silloin LeKi ja SOS.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän