Koti Blogi Sivu 105

Saints Vaasan kaupungin palkitsemistilaisuudessa

6.3.2013 / Viime vuonna seurahistorian menestyksekkäimmän vuotensa aikakirjoihin merkkauttanut Vaasa Saints oli vahvasti edustettuna Vaasan Kaupungin palkitsemistilaisuudessa. Vuoden 2012 menestyneimmät urheilijat palkittiin kakkukahvilla ja kaupungin lahjapaketilla.

Palkintotilaisuuteen kutsuttiin kaikki vaasalaisseuroja edustaneet SM-, EM- ja MM-tason mitalistit kaikista ikäluokista. Yhteensä mitalisteja oli muutama yli sadan, joista noin neljäsosa oli Saintsin pelaajia. Saints muodosti selkeästi suurimman yksittäisen vaasalaisen seuran, mistä palkittavia pelaajia löytyi.

Saints voitti viime kaudella avoimessa hallisarjassa SM-pronssia, juniorit voittivat kultaa sekä halli- että ulkosarjassa, sekä kesäkauden kynnyksellä Saints pokkasi myös Mixedin SM-kultaa. Osa pelaajista pelasi useammassakin joukkueessa, pääosin mixedissä sekä avoimen sarjan pronssijoukkueessa. Ainut nelinkertainen Saints-mitalisti oli Mikael Metsälä, joka oli voittamassa ainoana pelaajana kaikkia neljää mitalia. Elias Päällysaho ja Mickey Ratilainen voittivat myös kaikki neljä mitalia, joista kaksi pelaajana ja kaksi juniorijoukkueiden valmentajana.


Miesten pronssikuvassa:
Elias Päällysaho, Mickey Ratilainen, Juha Santtila, Antti Wiklund, Teemu Kalliokoski, Janne Havinen, Jimi Airistola sekä Mikael Metsälä.

Kahvikuvassa:
Terhi Teräväinen, Hanna Mikkonen, Sofia Saha, Elias Päällysaho ja Felicia Ekman.

Teksti: Pasi Roimela

Viima ja Team naisten SM-finaaliin

3.3.2013 / Sisäultimaten naisten ylempi loppusarja on pelattu, ja naisten SM-finaaliin selvittivät tiensä Viima ja Team. Pronssiotteluun jätettiin Atletico ja Saints, ja UFOn oli tyytyminen sarjan viidenteen sijaan ja mitalipelien seuraamiseen katsomon puolelta.

Loppusarjassa pelattiin viiden joukkueen round robin, jonka Team vei kenties hieman yllättäen puhtaalla pelillä. Ennakkoon odotettiin sarjasta tulevan tasainen, ja niin kävikin. Toisesta finaalipaikasta jouduttiin maalierovertailuun Viiman, Ticon ja Saintsin kesken, sillä kaikki olivat voittaneet kaksi ja hävinneet kaksi ottelua. Välisarjapeleistä vauhtia ottamassa käynyt hallitseva mestari Viima vei finaalipaikan 2 maalin erolla Saintsiin nähden.

Naisten sarjan pistepörssin kärjessä on Viiman Marina Kuusivaara, joka on tehnyt kymmenessä pelissä huimat 71 pistettä, lähes 20 pistettä enemmän kuin toisena oleva Atletico-Teamin Eeva Hietalahti.

Myös naisten alempi loppusarja pelattiin päätökseen, ja sijoitukset ovat:

6. SOS
7. UFO Nässy
8. Disquitos
9. Atletico-Team
10. Pohjoisviima

Naisten loppusarjojen tulokset Pelikoneessa >>

-AM-

Avoimen SM-finaalisteiksi Otso ja UFO

Team ja Terror kohtasivat puolivälierissä Tampereen nuoret ja vanhat, ja kohtalona oli peli sijasta 5. Kuvassa Mikko Saloila ja Juha Jokinen. Kuva: Pasi Roimela.

25.2.2013 / Halli-SM-sarjan finaalipaikat on avoimessa sarjassa jaettu. Finaaliin menivät Otso ja UFO. Otso päihitti Espoonlahdessa lauantaina pelatussa välierässä Saintsin 15-7 ja UFO saman seuran UFO Mastersin 15-8.

Pronssipelissä 9.3. pelaavat siis Saints ja UFO Masters. Sijat 5-8 ratkottiin jo lauantaina, ja järjestys on:

5. Terror
6. Karhukopla
7. Team
8. WWW

Lisää välieräjoukkueiden tunnelmia tulossa pian.

-AM-

Terveisiä junioreiden SM-kisoista

23.2.2012 / Junioreiden SM-kisat ovat tulevaisuuden lupauksia täynnä. Ultimate.fi kaappasi heistä pari sivummalle vaihtaakseen muutaman ajatuksen turnauksen tunnelmista ja junnu-ultimaten maailmasta.

Junioreiden kohtaama kysymyspatteri:

1. JSM-pelit ovat alkaneet, mikä on fiilis?
2. Mitkä on turnauksen tavoitteet?
3. Millaista ultimatetoimintaa sinun paikkakunnallasi on? Pelataanko koulussa ultimatea?
4. Kaipaisitko enemmän ultimate-toimintaa omaan kouluusi? Jos kyllä niin, millaista?
5. Mitä muuta toimintaa junioreilla pitäisi olla? Turnauksia, leirejä, mitä?
6. Jos saisit muuttaa ultimatesta yhden asian, mikä se olisi?
7. Täydennä lause: Ultimatessa parasta on _____?
8. Sana on vapaa!

Tomi ja Heidi Paunonen, 14v ja 18v, Heidi pelannut 8 vuotta ja Tomi 2,5 vuotta, SOS

1. Heidi : Hyvät, viimeiset sisä-JSM:it. Tomi: TOOSI hyvät! Kotikisat.

2. Paunoset: Kultaa! 

3. Paunoset: Harvemmin, kerran pari vuodessa. Meillä on erikseen junnutreenejä sekä junnut saa käydä miesten treeneissä testailemassa.

4. Tomi: Joo, toivoisin. Liikuntatunteille lisää ultimatea, onneksi Sipoossa on ensimmäistä kertaa tulossa koulujen väliset ultimatekisat!

5. Tomi: Leirejä! Heidi: Turnauksia.

6. Heidi: En mitään, tunnettavuutta olisi kyllä kivempi saada lisää. Tomi: En mitään kai. Tää on hyvä!

7. Tomi: Ei ole tuomareita! Heidi: Kaikki ja hyvä spirit. Eikä oo tuomareita!

8. Heidi: Kaikki tuo kaverinsa mukaan pelaamaan, että saadaan lisää junnuja!

Kerkko Visuri 18v, pelannut 6 vuotta, EUC

1. Tosi hyvä, tiukkoja pelejä saatu ja hauskaa on ollut.

2. Parantaa koko ajan peliä, ei ole oikeastaan mitään sijoitustavoitteita – pelataan niin hyvin kuin pystytään!

3. Espoossa on SM-tason joukkueiden treenejä, sekä avoimia pelivuoroja joihin kaikki ovat tervetulleita. Koulussa pelataan, mutta aika vähän. Lähinnä tytöt pelaavat.

4. Joo, olis kiva jos olis mahollisuus saada koulusta oma jengi ja erilaisia harjoitusvuoroja.

5. Ehkä avoimia leirejä enemmän, niissä on hauskaa ja varmasti uudet pelaajat löytävät enemmän kokemusta ja intoa leireistä.

6. Sisäkauden pituus

7. Kansainväliset kovat pelit

Minttu Perälä, 15v, pelannut 2,5 vuotta, Vaasa Saints

1. Hyvä, vähän ehkä on jännittänyt

2. Itse haluan pelata mahdollisimman hyvin sekä kehittyä.

3. Koulussa ei pelata ultimatea. Saintsin treenejä. Ainakin on naisten ja junnujen treenejä, veikkaan että on myös miesten treenejä.

4. Kyllä varmasti kouluun vois tuoda jonkun verran ultimatea. niin monet eivät nimittäin tunne ultimatea lajina.

5. Ehkä sekaleirejä tytöille että pojille.

6. Ei mikään!

7. Kehittyy kunto ja tapaa uusia ihmisiä.

8. Ultimate on hauskaa!

Milla Nissinen, 18v, pelannut 4 vuotta, kotiseura LeKi ja UFO

1. Hyvä, itsevarma. Tosin joka paikkaa vähän särkee mutta kyllä se siitä.

2. No tietty voittaa!

3. Itse olen tällä hetkellä tamperelainen, jossa junnutoimintaa ei ole. Sen sijaan Lempäälässä junioritoimintaa on enemmän kuin tarpeeksi. Koulussa ei pelata ultimatea, koska siellä ei ylipäätänsä ole liikuntatunteja.

4. En, koska en pidä sääntöjen selittämisestä aloittelijoille, jos itse joutuin koulussani opettamaan sitä muille.

5. Hattuturnaukset olisi kivoja, että saisi pelailla muidenkin junnujen kanssa.

6. En mitään, tää on niin loistava laji!

7. Ihanat ihmiset, keihin olen tutustunut ultimaten kautta.

Kisahengari Tuulia, 16v, Sipoosta (ei kuvaa)

1. JSM – mikä fiilis? Miltä pelit näyttää? Ihan hyvältä näyttää ja ihan hyvät ovat fiiliksetkin!

2. Miten löysit tänne? Tulin katsomaan Annin, Emman ja Empun pelejä (SOS) ja tietty cheerleedaa.

3. Oletko ennen nähnyt ultimate pelejä? Oletko pelannut itse? Olen nähnyt, pari kertaa itse olen käynyt treeneissä.

4. Mitä mieltä olet ultimatesta? Söpöjä poikia, eikö niin! Ihan hauskaahan tää on.

5. Mitä terveisiä haluat lähettää ultimate ihmisille? Jatkakaa samaan malliin!

Junioreiden SM-finaali pelataan samassa tilaisuudessa kuin avoimen ja naisten mitalipelit Pasilan urheilutalolla 9.3. Kultamitalia tavoittelevat silloin LeKi ja SOS.

Avoimen pudotuspelit lauantaina Espoossa!

22.2.2013 / Halli-SM-sarjan avoimen sarjan pudotuspelit pelataan lauantaina Espoonlahdessa. Aamupäivällä ratkeaa, pitävätkö alkusarjojen neljä parasta asemansa vai viekö vastuksiksi valittu A- ja B-sarjan parhaimmisto pidemmän korren. Voittajat jatkavat välieriin, häviäjille ovat tarjolla vain sijoja 5.-8.

Pudotuspelit:
Terror ja UFO Masters klo 9
UFO ja Team klo 10
Saints ja Karhukopla klo 11
Otso ja WWW klo 12

Pelien tulokset päivittyvät Pelikone-tulospalvelun kautta myös Ultimate.fin etusivulle.

Tervemenoa myös paikan päälle katsomaan ja kannustamaan oma suosikki voittoon!

Naisten ylempi loppusarja alkaa sunnuntaina, kun viisi parasta alkulohkojen joukkuetta pelaavat round robinin ensimmäiset ottelut Espoossa. Loppusarja ratkeaa viikon kuluttua sunnuntaina.

Avoimen pudotuspelit Pelikoneessa >>
Naisten ylempi loppusarja Pelikoneessa >>

-AM-

RISE UP’s Mario O’Brien: Right actions make ideas happen

19.2.2013 / The first season of RISE UP’s instructional ultimatevideos has been released. You can read more about it in our review (in Finnish). The next season will begin on the 25th of February under the theme ”Point of Attack” and the first episode is already available on YouTube. We decided to sniff behind the scenes of the project and caught ourselves one of the founders: Mario O’Brien (picture).

Ultimate.fi: Hey Mario! Could You tell us your background with ultimate.

Mario O’Brien: Absolutely! I am currently the Producer and Creative Director of RISE UP. In the past year I’ve coached at 9 Ultimate clinics in 7 different countries, commentated for the Nexgen Network, starred in “Chasing Sarasota”, and led Portland Rhino to USAU Nationals in his 4th year as captain. I currently coach the men’s Ultimate team at Lewis and Clark college.

As a player, I was invited to help captain Rhino in 2009 despite playing only one year of competitive club, and having minimal competitive college experience (2 years at UW –Eau Claire). I also have significant international playing experience, with gold medals at the Pan American Ultimate Championships (Sockeye 2011) and Paganello (Scandal 2012).

U: What is your role with RISE UP and who are the other ”big players” and what’re their roles?

M: Elliot Trotter is the Business and Marketing Director, Andy Lovseth the IT Director and Gil McIntire the Video Editor.

U: The first season of RISE UP has been released, what are your feelings?

M: We’re really happy with the quality of the product we put out, but we still see tons of room for improvement.

U: What have been the biggest hurdles of the project?

M: The biggest challenge is keeping all areas of the business moving forward at once, yet keeping priorities straight. Our number 1 priority is releasing high quality videos that will hold their value for the next 5,10, even 20 years.

U: What kind of equipment do you use for filming?

M: We film with 2 different cameras:  Panasonic AG-HVX200 Camcorder and Sony HDR-FX1000 Handycam HDV. The Panasonic captures on P2 cards and the Sony captures on MiniDV tapes. We use Adobe Premiere Pro CS 5.5 to edit.

At a RISE UP shoot we typically have a crew of four. This has most commonly included me, 2 camera operators (Elliot Trotter and Gil McIntire), and 1 coach (Ben Wiggins). Depending on the content of the episode we are shooting, we also will have anywhere from 3-14 players.

U: How quickly can you produce an episode? 

M: We don’t produce 1 episode at a time, it’s more of a ”batch” process, as this is the most efficient way to work, given the time constraints of our 2 video editors (me and Gil McIntire). We typically are working on anywhere from 3-5 episodes at a time, with all moving forward steadily at the same time. That said, we think if we sat down and tried to crunch 1 episode at a time out from start to finish we think a 10-minute episode would take anywhere from 12-16 hours, for a ballpark average of about 80-90 minutes of editing per 1 minute that you see in the video.

U: Which is the most time-consuming step, e.g. writing the lines, editing?

M: Editing is far and away the most time consuming aspect of this project. Lucky for me, Gil McIntire is a pro and he’s also fun to work with. We’d be lost without his expertise.

We stumbled upon a happy accident with Ben being so pro at his job as a coach on camera. As for writing scripts… we don’t write them. We wrote part of the first episode out completely, but after that, we decided we didn’t need to. We exchange a couple emails, make a bullet list of topics, bring a few notes to the shoot, and knock it out together on the spot. At the shoot, we bounce ideas back and forth and I sometimes give him ideas to fill in gaps on topics I think players may have questions about, or phrasing something in a better way. Credit goes to Ben though, it’s terribly impressive how many takes he does flawlessly on his first try.

As for where our other time goes, I take a lot of pride in guiding the vision for RISE UP, and making sure we’re not only setting goals, but taking the right steps to make them happen. Andy, Elliot and I communicate constantly, despite the fact we live in different cities. We challenge each others’ ideas and hold each other accountable to do our best. We’re constantly trying to get better. It’s easy to have ideas. The real work comes in taking the right actions to make ideas happen in a way that moves the whole project forward. I love this challenge, and am thankful that I’ve had so much opportunity to get good at it in the past 5-10 years.

U: What has the response been from the consumers?

M: The response has been overwhelmingly positive, and it’s been pretty humbling. People generally say things like ”This is awesome!” or ”I was not expecting this level of professionalism.” or ”I wish something like this was around when I was learning to play”.

U: Which video do you personally find to be the best so far and why?

M: There’s no video that I really like best. I get the most satisfaction out of little things in the videos that people probably don’t notice. I like when Ben catches a teachable moment and gives really solid feedback and has the player correct it and do it again. I like when I find the perfect game footage to match what the video is trying to teach. I like when Gil, our primary video editor, is able to bring my thoughts to life using his video graphics expertise. I like when our camera men have captured the perfect shot. I like using slowmo instant replay to really break-down mechanics and timing. I like when the background music accidentally (and sometimes intentionally) lines up with the video in a way that makes it more engaging or seem like a music video. I think all of this combines to make each episode awesome.

U: Have people worldwide bought season passes to RISE UP?

M: Yes. Over 25 countries!

U: 2nd season’s theme is ”The Point of Attack”, why this topic?

M: We chose our first 2 season topics based on what we thought all Ultimate players would want to improve on. We guessed that no matter who you are, you probably want to get better at Handler Offense (Season 1) and Marking/Breaking the Mark.

U: Are there going to be any changes in the style/content of a single video (structure, camera angles etc.)?

M: From season 1 to season 2, there may be some slight visual changes, but my goal is for the feel to be consistent for both. We’re constantly trying to improve the quality of our videos. As we learn more and gain more experience, I’m sure there will be things that change. In fact, we won’t be pushing ourselves hard enough if we DON’T change.

M: What’s your opinion about Finns in general and in ultimate (if any)?

M: I haven’t had the chance to meet too many Finns, but I’ve seen them play on a few occasions. My impression is that they’re just as passionate about Ultimate as I am.

U: RISE UP’s camp in Amsterdam isn’t too far from Finland, how about coming over here one fine weekend?

M: Sweet! Let’s talk. That might be hard to arrange, as my summer schedule is already filling up, but maybe!

Look up more info on RISE UP at their website or Facebook-page!

Want to brush up on your Finnish?

Text: Ultimate.fi / Ari Ojanperä
Pictures: RISE UP Ultimate 

RISE UPin Mario O’Brien: Oikeat teot vievät eteenpäin

19.2.2013 / RISE UP tuottaa opetusvideoita ultimatesta. Ensimmäinen tuotantokausi pelinrakentajista on takana ja siihen voit tutustua tarkemmin muun muassa Ultimate.fin arvostelussa. 25. helmikuuta julkaistavan toisen kauden teema on hyökkäyksen ajankohta sekä markkerityöskentely ja ensimmäinen jakso on jo nähtävissä. Toimituksemme päätti kysellä projektin kuulumisista ja haaviin tarttui yksi RISE UPin perustajista: Mario O’Brien (kuvassa).

Ultimate.fi: Terve Mario! Ensinnäkin, kerro meille taustastasi ultimaten parissa.

Mario O’Brien: Ehdottomasti! Viimeisen vuoden aikana olen valmentanut yhdeksällä ultimateleirillä seitsemässä eri maassa, toiminut kommentaattorina Nexgen Networkilla, esiintynyt elokuvassa ”Chasing Sarasota” ja johtanut Portland Rhino -joukkuetta neljä vuotta aina Yhdysvaltojen kansallisiin finaaleihin saakka. Tällä hetkellä olen RISE UPin tuottaja ja luova ohjaaja sekä paikallisen Lewis and Clark collegen miesten ultimatejoukkueen valmentaja.

Pelaajaurallani vuonna 2009 minut kutsuttiin Rhinon kapteeniksi, siitä huolimatta että minulla oli vain yksi pelivuosi korkeimmalla seuratasolla ja minimaalinen kokemus ylimmältä college-tasolta (kaksi vuotta Wisconsinin yliopistolla Eau Clairessa). Merkittävimmät kansainväliset kokemukseni ovat kultamitalit PAUC:sta (Sockeye 2011) sekä Paganellosta (Scandal 2012).

U: Ketkä ovat muut isot nimet RISE UPissa?

M: Elliot Trotter on liike- ja markkinointijohtaja, Andy Lovseth on IT-johtaja ja Gil McIntire editointivastaava.

U: Ensimmäinen tuotantokausi on julkaistu, mitkä ovat päällimmäiset tunteet?

M: Olemme erittäin tyytyväisiä kokonaislaatuun, mutta näemme edelleen paljon kehitysvaraa.

U: Mitkä ovat olleet isoimmat esteet projektin aikana?

M:  Suurin haaste on ollut pitää kaikki osa-alueet samalla tasolla kuin vaatimuksemme. Meidän tärkein tavoite on julkaista korkealaatuista videomateriaalia, jotka säilyttävät arvonsa vielä vuosikymmenien verran.

U: Millainen on kuvauskalustonne?

M: Kuvaamme kahdella eri kameralla: Panasonic AG-HVX200 Camcorder ja Sony HDR-FX1000 Handycam HDV. Panasonic tallentaa P2-korteille ja Sony MiniDV-nauhoille. Editointiohjelmana meillä on Adobe Premiere Pro CS 5.5.

U: Kuinka moni henkilö on mukana kuvausvaiheessa?

M: RISE UPin kuvauksessa meillä on yleensä neljän hengen tiimi, joka yleensä sisältää minut, kaksi kameramiestä (Elliot Trotter ja Gil McIntire) sekä yksi valmentaja (Ben Wiggings). Riippuen episodin sisällöstä, meillä on myös 3-14 pelaajaa mukanamme.

U: Kuinka nopeasti kykenette tuottamaan yhden jakson?

M: Emme tuota ainoastaan yhtä jaksoa kerrallaan vaan ennemminkin kasa kerrallaan sillä se on tehokkain tapa työskennellä, kun ottaa huomioon leikkaajien (minun ja Gil McIntiren) rajallisen ajan. Yleensä työstämme kolmesta viiteen jaksoa kerrallaan, joista jokainen jakso etenee tasaisesti.

Jos istuisimme alas ja puristaisimme yhden jakson kerrallaan, meillä menisi kymmenen minuutin jaksoon 12-16 tuntia, kun keskiarvo yhden minuutin editoimiseen vaatii 80-90 minuutin työn.


U: Mikä vaihe vaatii eniten keskittymistä? Editointi, käsikirjoitus?

M: Editointivaihe syö ylivoimaisesti eniten aikaa projektista. Onneksi Gil McIntire on ammattilainen, ja hänen kanssaan on hauska työskennellä. Ilman hänen taitojaan olisimme hukassa.

Käsikirjoittamisesta sen verran että emme kirjoita niitä. Kirjoitimme osan ensimmäiseen jaksoon, mutta sen jälkeen päätimme ettemme tarvitse niitä. Vaihdamme muutaman sähköpostin, teemme listan aiheista, tuomme muutaman havainnon mukanamme kuvauskeikalle ja kokoamme kaiken paikanpäällä. Kuvauksien aikana heittelemme toisillemme ideoita. Joskus annan Benille ajatuksia siitä, mistä pelaajilla voisi olla kysymyksiä tai ehdottaa parempia sanamuotoja. Kaikki kunnia kuitenkin Benille, jonka ammattimainen esiintyminen kameran edessä oli meille iloinen yllätys. On vaikuttavaa nähdä, kuinka monta ottoa hän pystyy tekemään kerralla purkkiin.

Ja mitä muuhun ajankäyttöön tulee, ohjaan RISE UPin visiota ylpeästi eteenpäin ja varmistan että otamme oikeat askeleet tavoitteiden saavuttamiseksi. Andy, Elliot ja minä kommunikoimme jatkuvasti, vaikka asummekin eri kaupungeissa. Haastamme toistemme ideoita ja koemme jokaisen olevan velvollinen tekemään parhaansa. Yritämme jatkuvasti parantua. Oikea työ tulee oikeiden tekojen kautta, jotka synnyttävät ideoita ja vievät projektia eteenpäin. Rakastan tätä haastetta ja olen kiitollinen saamistani tilaisuuksista.

U: Millaista palautetta olette saaneet käyttäjiltä?

M: Palaute on ollut ylivoimaisesti positiivista, mikä tekee nöyräksi. Ihmiset yleensä sanovat asioita, kuten ”tämä on mahtavaa” tai ”en odottanut näin ammattimaista otetta” tai ”olisipa tämäntapaista ollut silloin, kun minä opettelin pelaamaan”.

U: Mistä videosta pidät eniten ja miksi?

M: Ei ole yhtä videota, jonka kokisin parhaimmaksi. Saan eniten tyydytystä pienistä asioista videoissa, joita ihmiset todennäköisesti eivät huomaa. Pidän siitä, kun Ben nappaa oppimistilanteesta kiinni, antaa erinomaista palautetta ja laittaa pelaajan korjaamaan virheensä. Pidän siitä, kun kohtaan täydellistä pelimateriaalia, joka vastaa videon aihetta. Pidän siitä, kun Gil pystyy tuomaan ajatukseni toteen grafiikkataitojensa avulla. Pidän siitä, kun kameramiehemme ovat napanneet täydellisen otoksen. Pidän hidastuksista, jotka erottelevat vaiheet yksityiskohtaisesti ja tarkasti. Pidän siitä, kun taustamusiikki vahingossa (ja joskus tarkoituksellisesti) kohtaa videon kanssa, tehden siitä mielenkiintoisemman. Mielestäni kaikki nämä yhdistävät jokaisen jakson mahtavaksi.

U: Ovatko ihmiset ympäri maailmaa ostaneet RISE UPin tuotantokauden?

M: Kyllä. Yli 25 eri maasta!

U: Toisen tuotantokauden teema on Hyökkäyksen ajankohta, miksi?

M: Valitsimme kahdelle ensimmäiselle kaudelle teemat, jotka koimme jokaisen ultimaten pelaajan haluavan kehittää. Arvelimme, että vaikka olisit kuka tahansa, haluat kehittyä rakentavana pelaajana (1. tuotantokausi) ja markkeroimisessa tai markkerin murrossa.

U: Muuttuuko videoiden sisältö tai tyyli uuden kauden myötä?

M: Kausien välissä saattaa olla pieniä visuaalisia vaihteluja, mutta tavoite on pitää kokonaisuus yhdenmukaisena. Pyrimme kehittämään videoita jatkuvasti ja kokemuksien myötä tulee varmasti muutoksia. Itse asiassa, emme edes piiskaisimme itseämme tarpeeksi, jos emme muuttuisi.

U: Mitkä ovat mielipiteesi suomalaisista yleensäkin ja ultimatessa?

M: Minulla ei ole ollut tilaisuutta tavata kovinkaan montaa suomalaista, mutta olen nähnyt heidän pelaamista muutamaan otteeseen. Mielikuvassani he ovat yhtä intohimoisia ultimatesta kuin minäkin.

U: Järjestätte leirin Amsterdamissa, joka ei ole kovin kaukana Suomesta. Miten olisi viikonloppu täälläpäin?

M: Siistiä! Jutellaan asiasta. Se voi olla vaikea järjestää, kun kesän aikatauluni on täyttymässä, mutta ehkä!

Lisätietoa RISE UPista saatavilla heidän kotisivuilta ja Facebook-ryhmästä.

Ja sama haastattelu ilman käännöskukkasia tästä.

Teksti: Ultimate.fi / Ari Ojanperä
Kuvat: RISE UP Ultimate

Pirkanmaa vahvana Talviturnauksessa

17.2.2013 / Kiitokset osallistumisesta Tampereen Talviturnaukseen! Muutamien tiukkojen ja muutamien selvien ottelujen jälkeen jännitys kasvoi turnauspäivän edetessä, ja viimeisessä ottelussa oli jaossa vielä kolme sijaa. Ja lopulta Leki voitti, kuten ennenkin. Onnittelut mestareille!

Erityiskiitokset myös spirit-puput voittaneelle Tuffille, joka palautti kiihkeällä myötäelämisellä ja kannustuksella monien mieleen sen alkuajan rakkauden ja huuman, joka on päässyt unohtumaan kymmenten turnausten ja satojen ottelujen aikana.

Kiitokset myös Hazardille, joka on Tampereen turnausten hyväntuulinen vakio-osallistuja ja pelaa vuodesta toiseen hyvällä spiritillä. Kiitos vauhdikkaista otteista Väiskin Väsyneille, joka jäi formaatin jalkoihin sijoittuen seitsemänneksi hävittyään ainoastaan kahdelle kärkijengille. Ansaitsitte parempaa, FB:n joukkuejako koitui teille turmioksi tällä kertaa. Kiitos Jylille, mukava nähdä uutta virtaa ja uusia pelaajia Jyväskylän suunnalla!

Kiitos vakio-osallistujille FreezeBeesille ja TT-Lätylle, jotka muodostavat turnauksen rungon ja ovat aina hyvin edustettuina tarjoamassa kovia vastuksia vierasjoukkueille. Ja Letuille, joilla tuntuu kehittyneen uusi sukupolvi urheilullisia ja ratkaisukykyisiä pelaajia.

Oli mukava nähdä pirteää hauskanpitoa kentällä, ja vaihtaa kuulumisia toimitsijapöydän ääressä. Nähdään taas tulevissa turnauksissa!

Tulokset
1. Leki
2. FreezeBees 2
3. Tamkon Letut
4. Hazardi
5. TT-Lätty
6. FreezeBees 1
7. Väiskin Väsyneet
8. TUFF
9. Jyli

Turnauksen vaiheita voit nähdä Twitteristä ja kuvia Ultimate.fin Facebook-tililtä.

Teksti: Tommi Rättö, Tampereen UFO ry.

Ultimate.fi:tä uudistetaan – kerro toiveesi

13.2.2013 / Ultimate.fi-sivustoa uudistetaan kevään 2013 aikana. Sivuston toimivuutta parannetaan, rakennetta yksinkertaistetaan, ja toivottavasti päästään eroon joitakin käyttäjiä vaivanneista ongelmista kuten etusivulle joskus ilmestyvät scroll barit tai valikkojen heittely.

Mikäli sinulla on toiminto tai sisältöidea, jota olet jo pitkään kaivannut Ultimate.fihin, lähetä se toimitukselle sähköpostilla (toimitus(at)ultimate.fi) tai kerro alla kommenteissa. Otamme tärkeimpiä ja suosituimpia kehitysehdotuksia mahdollisuuksien mukaan huomioon. Kerro myös, mikäli sivustolla on jotakin sellaista, mistä et missään tapauksessa halua luopua!

Uudistustyössä ovat mukana Ultimate.fin toimitus, Liiton toiminnanjohtaja Jarna Kalpala, hallituksen puheenjohtaja Mikko Saloila sekä teknisenä vastaavana Kari Tolonen.

-Ultimate.fi / AM